Skip To Content
BEV, PHEV, E-REV

E-automobiļu klāsts

Elektromobiļi aptver plašu spektru – sākot no automobiļiem, kas galvenokārt pārvietojas ar iekšdedzes dzinēja jaudu, līdz automobiļiem, kurus darbina tikai elektrība.

Daļējais hibrīds (mHEV)

Daļējo hibrīdu darbina iekšdedzes dzinējs, kam kā papildu pastiprinātājs palīdz kompakts elektrodzinējs (< 20 kW), parasti ar 48 voltu rekuperācijas sistēmu. Tas atbalsta iekšdedzes dzinēju, lai samazinātu degvielas patēriņu un uzlabotu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem. Daļējo hibrīdu ir visai grūti pieskaitīt pie elektromobiļiem.

Pilnais / stiprais hibrīds (sHEV)

Automobilis ar iekšdedzes dzinēju un ar akumulatoru darbināmu elektrodzinēju. To darbina iekšdedzes dzinējs, taču lēnā ātrumā (līdz 50 km/h) un nelielās distancēs (apmēram 3 km) ir iespējama arī tīra elektriskā piedziņa. Elektrodzinēju darbināšanai nepieciešamo elektroenerģiju ražo iekšdedzes dzinējs.

Uzlādējamais hibrīds (PHEV)

Līdzīgs pilnajam hibrīdam, bet PHEV spēj tikai ar elektrību braukt lielākā ātrumā (līdz pat 130 km/h) un garākas distances (apmēram 40 km). Ja nepietiek enerģijas, iekšdedzes dzinējs uzlādē akumulatoru. Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot arī ārēju barošanas avotu.

 

Palielinātas sniedzamības elektroauto (E-REV)

Elektroautomobilis ar akumulatoru un nelielu papildu iekšdedzes dzinēju, kas paredzēts tikai akumulatora uzlādei. Atšķirībā no uzlādējamā hibrīda, E-REV nespēj braukt tikai ar iekšdedzes dzinēja radīto spēku.

Akumulatoru elektroauto (BEV)

Darbojas tikai ar elektrodzinēju un akumulatora uzkrāto enerģiju, un tā darbībai nav nepieciešama fosilā degviela.  Akumulatoru var uzlādēt, izmantojot ārēju barošanas avotu. Lokāli 100% nerada izmešus.

Degvielas šūnu elektroauto (FCEV)

FCEV arī darbojas tikai ar elektrodzinēju, bet, salīdzinot ar BEV, elektrība tiek ražota no ūdeņraža degvielas šūnām, nevis tiek saņemta no akumulatora. Ūdeņraža degvielas šūnas rada elektrību, apvienojot ūdeņradi ar skābekli. Līdzīgi BEV, arī FCEV lokāli 100% nerada izmešus.

 

Šobrīd Opel piedāvā gan akumulatoru elektroauto (BEV), gan uzlādējamu hibrīdu (PHEV). Piedāvājam salīdzināt abus veidus!

Akumulatora elektroauto:
 
  • aprīkots ar elektrodzinēju un akumulatoru;
  • akumulatoru uzlādē ar kabeli uzlādes stacijā (privātā / publiskā);
  • darbības laikā autonomiju papildina arī reģenerācijas sistēmas darbības rezultātā radusies enerģija, kad bremzēšanas laikā enerģija atkal tiek pārveidota par elektrību, un tas notiek arī ikreiz, kad noņemat kāju no akseleratora pedāļa;
  • vidējā autonomija ir atkarīga no modeļa un aprīkojuma līmeņa, braukšanas stila, laikapstākļiem un akumulatora kapacitātes. Ir modeļi, kas bez bažām var nobraukt vairāk par 300 km (pēc WLTP). Piemēram, Corsa-e autonomija ir 362 km, Mokka-e autonomija ir 339 km, bet Astra-e līdz pat 418 km pēc WLTP1;
  • nerada CO2 izmešus.
 

Atklājiet akumulatora elektroauto Corsa-e šeit.

Uzlādējamais hibrīdauto:
 
  • aprīkots ar elektrodzinēju un akumulatoru, kā arī iekšdedzes dzinēju, piemēram, 1.6T 200 ZS2 Grandland X Hybrid4;
  • akumulatoru uzlādē ar kabeli uzlādes stacijā (privātā / publiskā) vai izmantojot iekšdedzes dzinēju;
  • darbības laikā autonomiju papildina arī reģenerācijas sistēmas darbības rezultātā radusies enerģija, kad bremzēšanas laikā enerģija atkal tiek pārveidota par elektrību, un tas notiek arī ikreiz, kad noņemat kāju no akseleratora pedāļa;
  • vidējā autonomija elektriskajā režīmā ir atkarīga no modeļa un aprīkojuma līmeņa, braukšanas stila, laikapstākļiem un akumulatora kapacitātes. Daži modeļi spēj veikt pat vairāk par 40 km (pēc WLTP). Piemēram, Grandland Plug-in Hybrid 48 km, bet Astra Plug-in Hybrid pat 67 km pēc WLTP1;
  • braucot elektriskajā darbības režīmā nerada CO2 izmešus, bet kombinētajā braukšanas režīmā, piemēram, Grandland X Hybrid4 CO2 izmeš ir līdz 32g/km (pēc WLTP)2.
 

1 Autonomija noteikta pēc WLTP. Faktiskā autonomija var atšķirties, ņemot vērā automobiļa lietošanas apstākļus (braukšanas stils, ātrums, pārvadājamā krava utt.), noteikta aprīkojuma (gaisa kondicionēšanas, apsildes sistēma utt.) izmantošanu, riepu stāvokli un veidu, ceļa apstākļus, laika apstākļus u.c.

2 WLTP vērtības: degvielas patēriņš kombinētajā ciklā 1,4 l/100 km, CO₂ emisijas kombinētajā ciklā 32 g/km.

Norādītās autonomijas un jaudas patēriņa vērtības atbilst WLTP, uz kā pamata tiek apstiprināti jauni transportlīdzekļi kopš 2018. gada 1. septembra. Vērtības ir norādītas vienīgi salīdzināšanas nolūkos.